دنیای فناوری اطلاعات

جدیدترین اخبار برگزیده دنیای فناوری و تکنولوژی ایران و سایز جهان - معرفی سایت ها و نرم افزارهای کاربردی + لینک دانلود

دنیای فناوری اطلاعات

جدیدترین اخبار برگزیده دنیای فناوری و تکنولوژی ایران و سایز جهان - معرفی سایت ها و نرم افزارهای کاربردی + لینک دانلود

چگونه مردم جستجو کنند

چگونه مردم جستجو کنند
موتورهای جستجو منابع زیادی را در درک اینکه چگونه افراد از جستجوی استفاده می کنند، به آنها کمک می کند تا نتایج بهتر موتور (یعنی سریع تر، تازه تر و مرتبط تر) را تولید کنند. برای ناشران وب، اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده افراد از جستجو برای کمک به بهبود قابلیت استفاده سایت و همچنین سازگاری موتورهای جستجو استفاده می شود.
تعاملات کاربر با موتورهای جستجو همچنین می تواند فرآیندهای چند مرحله ای باشد، همانطور که در جلسه جستجوی کاربر ثبت شده توسط مایکروسافت نشان داده شده و در شکل 1-5 نشان داده شده است.
   
در این ترتیب، کاربر قبل از انتخاب نهایی، پنج جستجو را طی یک دوره 55 دقیقه ای انجام می دهد. کاربر به وضوح در تلاش برای حل یک مشکل است و به طور مداوم به آن کار می کند تا کار انجام می شود.
نرم افزار مارین به ما داده ها را در مورد یک فروشنده خرده فروش با دوام (که محصولاتش خریداری شده با هزینه ای بالا است) ارائه می دهد که 50 درصد از سفارشات بیش از 10 کلیک انجام می دهد که باعث ایجاد رویداد تبدیل می شود.
برای این خرده فروش خاص، هنگامی که شما به تعداد گروه های تبلیغاتی مختلف که در آن 10 کلیک کلیک شده بودید، کلیک ها بیشتر روی یک کلمه کلیدی قرار داشتند. در حقیقت، برای بیش از 75٪ از تمام تبدیل هایی که از کلیک های پرداخت چندگانه دریافت می شد، تمام کلیک ها از یک گروه تبلیغی بود. تنها 7 درصد از تبدیل ها از سه گروه آگهی های مختلف (و هیچ کدام از آن ها بیشتر از) نبود.
چطور جستجو می کنید؟
جدول 1-4 تاخیر متوسط ​​بین اولین کلیک دریافت شده توسط سایت و خرید حاصل از این خرده فروش را نشان می دهد.
جدول 1-4. تأخیر بین اولین کلیک و خرید
تاخیر بین کلیک اول و خرید درصد از کاربران
همین روز 50٪
2-7 روز 9٪
8-30 روز 12٪
31-90 روز 26٪
بیش از 90 روز 3٪
این الگوی رفتاری نشان می دهد که مردم در مورد وظایف خود در مراحل مختلف فکر می کنند. همانطور که در مثال Merrell ما در شکل 1-5، مردم اغلب با یک اصطلاح عمومی شروع می شوند و به تدریج مشخص تر می شوند، به گونه ای که آنها به هدف خود نزدیک تر می شوند. آنها همچنین ممکن است طعم های مختلف از شرایط عمومی را امتحان کنید. در شکل 1-5، به نظر می رسد که کاربر چیزی را که او می خواهد در هنگام جستجو در کفش های مرول پیدا کند، پیدا نمی کند، پس پس از آن او سعی کرد کفش های Merrell را تخفیف دهد. بعدا می توانید ببینید او جستجوی خود را بهبود بخشد تا زمانی که او در نهایت در روح آسان به عنوان نوعی کفش که می خواهد برسد.
این فقط یک نمونه از دنباله جستجو است و تنوع بی پایان است. شکل 1-6 یک جلسه جستجو دیگر را نشان می دهد، یک بار دیگر حسن نیت ارائه میدهد از مایکروسافت.
در این جلسه جستجو، کاربر نگرانی های بهداشتی دارد. این کاربر خاص با جستجوی پنج کلمه شروع می کند، که نشان می دهد که او ممکن است تجربه ای با استفاده از موتورهای جستجو داشته باشد. در 3:01، جستجو در مورد سردرد در سه ماهه سوم بارداری او را به یاهو منتقل می کند پاسخ ها پس از بازدید از این سایت، کاربر به طور ناگهانی در جستجوی خود بیشتر مشخص می شود.
او شروع به تمرکز بر روی دیابت بارداری، شاید به این خاطر که چیزی را که او در یاهو دید. پاسخ ها او را به باور او ممکن است آن را داشته باشد. این جلسه در جستجو برای اولین نشانه های دیابت حاملگی است، که نشان می دهد که او به این نتیجه رسیده است که این احتمالا احتمالا مسئله ای است که او با آن مواجه است.
جلسه در اینجا متوقف می شود ممکن است که در این لحظه کاربر احساس کند که او آنچه را که می تواند یاد بگیرد. شاید گام بعدی او این است که با نگرانی هایش به دکترش برود، آماده است تا بر اساس آنچه که آموخته است، از چند سوال بپرسد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد