دنیای فناوری اطلاعات

جدیدترین اخبار برگزیده دنیای فناوری و تکنولوژی ایران و سایز جهان - معرفی سایت ها و نرم افزارهای کاربردی + لینک دانلود

دنیای فناوری اطلاعات

جدیدترین اخبار برگزیده دنیای فناوری و تکنولوژی ایران و سایز جهان - معرفی سایت ها و نرم افزارهای کاربردی + لینک دانلود

کد htaccess

در لینک زیر کدهای مربوط به htaccess  رو میتونید ببینید

کدهای کاربری و بسیار مهم


https://github.com/seanmacentee/Social-Media-Dimensions-Cheatsheet

حل مشکل صفحه قرمز مرگ در ویندوز

ویندوز از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی ۱۰ شهرت بدی از خود به‌عنوان ناپایدارترین سیستم عامل موجود به‌ جا گذاشته است. البته این در مورد همه نسخه‌‌های ویندوز درست نیست؛ ولی این سیستم عامل مشکلات متعددی در دوره‌های مختلف داشته است. پیغام‌های خطای ویندوز معمولا ما را با وضعیت نگران‌کننده صفحه آبی مرگ (BSoD) روبه‌رو می‌کند. از طرفی پدیده دیگری به نام صفحه قرمز مرگ (RSoD) وجود دارد و همه ما می‌دانیم که قرمز تهدیدکننده‌تر از آبی است. صفحه قرمز مرگ در مقایسه با نوع آبی آن، کمتر اتفاق می‌افتد؛ ولی هر بار که رخ می‌دهد، به معنای مشکلی سخت‌تر و شدیدتر نسبت به صفحه آبی مرگ است. ممکن است اگر خیلی بدشانس باشید، دچار این وضعیت شوید. در ادامه به چند نکته و حل مشکل در این باره می‌پردازیم.  ادامه مطلب ...

خدمات سئو در سایت mizfa

خدمات سایت خودمان رو می‌خواهیم در قالب تعریف سئو به شکل کاربری بگوییم
چند نکته درباره سئو
سئو چیست

سئو یا SEO به زبان فارسی می‌شود بهینه سازی سایت و اگر بخواهیم به شکل فارسی روان معنی کنیم می‌شود بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، هرچند در فارسی به‌اشتباه سئو تلفظ می‌شود ولی شکل صحیح تلفظ آن”اس عی او“ هست ولی در زبان‌ فارسی تلفظ SEO به شکل سئو رواج است . البته در ایران بسیاری از موارد به‌اشتباه رایج شده حتی در عمل مثلاً بعضی سئو کاران، سئو را فقط در ایجاد بک لینک یا همان لینک بیلدینگ می‌دانند درحالی‌که سئو داخلی در سایت‌های غیرفارسی‌زبان بسیار اهمت دارد. اگر تمایل دارید آموزش سئو را به‌صورت جامع و کاربری فرابگیرید به لینک ذکرشده مراجعه کنید، آموزش‌ها نیز گاهی ترجمه‌شده با چاشنی تجربیات شخصی مهندسین سئو هست.

سرعت سایت

یکی از ویژگی‌های مهم در سئو، افزایش سرعت سایت است. گوگل نیز رسماً اعلام کرده است که یکی از برگ خریدها برای رتبه‌بندی هست البته نه یک فاکتور معمولی، بلکه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موجود در جهت افزایش رتبه سایت است. زیرا گوگل مانورها و پروژه‌های بسیاری را در جهت بالا بردن سرعت سایت اهمیت داده است. مثلاً پروژه AMP را ایجاد کرد و یا در گوگل آنالیتیکس یک بخش مهم مربوط به‌سرعت صفحات است، ابزار pagespeed  را برای آنالیز سرعت سایت ایجاد کرده است، بنابراین با چنین سیاست‌های گوگل باید به‌سرعت سایت خود بسیار بها دهید، نه‌تنها در رتبه‌بندی بلکه در تجربه کاربری هم اهمیت بسیاری دارد. مخصوصاً افزایش سرعت سایت وردپرسی اهمیت پیداکرده است چراکه از ۱ میلیون سایت برتر دنیا نیمی از این CMS عمومی و رایگان استفاده می‌کنند. به شکل کلی سرعت قالب‌های وردپرس تعریف چندانی ندارد حال اگر تعداد پلاگین های نصب‌شده بسیار باشد که بدتر می‌شود چراکه تعداد درخواست‌ها سمت سرور بیشتر می‌شود. همین‌طور سرعت صفحه فرود سایت‌های شما بسیار اهمیت دارد چرا که بیشترین ترافیک‌های سایت از این صفحات است. جدا از ترافیک باید در نظر بگیرید که سود و بهره‌وری سایت شما هم از این صفحات می‌باشد. پس می‌توانید برای بالا بردن و افزایش سرعت سایت خود از پست آموزش کار با gtmetrix استفاده نمایید. بدانید که تلاش برای گرفتن امتیاز ۱۰۰ نیز اشتباه است. زیرا گاهی اوقات تلاش برای گرفتن امتیاز ۱۰۰ در جی تی متریکس خودش نیز عاملی برکندی سایت است. انعطاف‌پذیر باید باشید نه همانند ربات‌هایی مثل gtmetrix، از ربات‌ها استفاده نمایید ولی امور کار را به آنان نسپارید. همیشه توجه داشته باشید که سئو همانند غذا پختن است اگر غذای پخته‌شده نمک بسیاری داشته باشد حاصل آن مناسب نبوده و غذا شور می‌شود (همان پنالتی شدن سایت در گوگل) و اگر نیز نمک آن کم باشد خوردن غذا لذتی را نخواهد داشت، پس همه‌چیز به‌اندازه خودش و به شکل اصولی استفاده نمایید.

سعی شده بود در این مقاله کوتاه نکات خوبی را ارائه دهیم به امید آنچه مورداستفاده شما دوستان عزیز قرار گیرد.
سایت میزفا mifa.com