دنیای فناوری اطلاعات

جدیدترین اخبار برگزیده دنیای فناوری و تکنولوژی ایران و سایز جهان - معرفی سایت ها و نرم افزارهای کاربردی + لینک دانلود

دنیای فناوری اطلاعات

جدیدترین اخبار برگزیده دنیای فناوری و تکنولوژی ایران و سایز جهان - معرفی سایت ها و نرم افزارهای کاربردی + لینک دانلود

سئوی سایت و AdWords

AdWords زلزله ... A.K.A. Adpocalypse

 

در اواخر فوریه سال 2016، بسیاری از مدیران وب، تغییر قابل توجهی در نتایج جستجوی دسکتاپ گوگل گزارش دادند. تبلیغات AdWords از ستون سمت راست کنار نتایج جستجوی ناپدید شد و به جای آن با 4 موقعیت تبلیغ در بالای نتایج و 3 واحد تبلیغ در پایین نتایج جستجو جایگزین شد.

 

گوگل به زودی به طور عمومی در 22 فوریه 2016 تأیید کرد که تبلیغات پرداخت با کلیک هرگز در ستون اضافی در سمت راست نتایج جستجوی آلی، به استثنای آگهی لیست محصولات برای برخی از جستجوها، نمایش داده نخواهد شد. و برای جستجو با قصد واضح برای خرید چیزی، نتایج نشان می دهد واحدهای تبلیغی را در بالا و پایین نتایج نشان می دهد.

   

هیچ کس دقیقا نمی داند که چرا گوگل این تغییر را انجام داده است، اما می تواند به دو دلیل باشد. نظرسنجی ردیابی چشم انداز که در سپتامبر 2014 توسط شرکت Mediative منتشر شد، نشان داد که کاربران دسکتاپ عمدتا به دنبال نتایج جستجوی عمودی، از بالا به پایین هستند. در حالی که نظرسنجی های پیشین چشم انداز که توسط همان شرکت انجام شده در سال 2005 نشان داد کاربران در حال مشاهده نتایج به صورت افقی، از چپ به راست، و سپس به پایین صفحه می روند. علاوه بر این، کاربران تلفن همراه تنها با نتایج جستجوی عمودی و واحدهای تبلیغاتی ارائه می شوند. به نظر می رسد یک حرکت توسط گوگل برای شکل دادن نتایج جستجوی نزدیک به رفتار کاربر واقعی، متحد کردن نتایج بین دسکتاپ و تلفن همراه و افزایش واحدهای تبلیغاتی با فرصت های بالا برای تبلیغ کنندگان، به طور موثر به حداکثر رساندن درآمد برای هر دو تبلیغ کننده و گوگل در یک سقوط کرد.

 

در ابتدا هر دو متخصص سئو سایت و تبلیغ کنندگان PPC به این تغییرات مقاوم بودند. متخصصان جستجوگرهای سئو توجه داشتند که نتایج ارگانیک در حال افزایش است و در نتیجه کاهش سطح ترافیک آلی است. و تبلیغ کنندگان PPC نگران بودند که رقابت برای قرار دادن تبلیغات را افزایش می دهد در حالی که هزینه های تبلیغاتی را افزایش می دهد. تأثیرات واقعی بسیار کم بوده است و تنها تاثیرات جزئی بر هزینه های تبلیغاتی و ترافیک ارگانی در جامعه گزارش شده است.

 

شاید مهمترین نتیجه این بروزرسانی، پذیرش کامل کاربران اینترنت از واحدهای تبلیغاتی اضافی پرداخت شده برای هر کلیک است که بخش بزرگی از نتایج جستجو را اشغال می کنند، و آن را برای متخصصان سئو بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که meta title و meta تگ های توصیف به خوبی برای بازدیدکنندگان بالقوه طراحی شده و ارزشمند هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد