دنیای فناوری اطلاعات

جدیدترین اخبار برگزیده دنیای فناوری و تکنولوژی ایران و سایز جهان - معرفی سایت ها و نرم افزارهای کاربردی + لینک دانلود

دنیای فناوری اطلاعات

جدیدترین اخبار برگزیده دنیای فناوری و تکنولوژی ایران و سایز جهان - معرفی سایت ها و نرم افزارهای کاربردی + لینک دانلود

کارکرد گوگل/ گوگل چگونه کار میکند؟



تا به حال شده به این موضوع فکر کنید که شرکت بزرگی مثل گوگل، چگونه شکل گرفت؟ چگونه رشد کرد؟ سیستم مدیریت و رهبری در این شرکت چگونه است؟ به طور قطع، پاسخ این سوالات را هیچ کسی بهتر از مدیرعامل و مشاور ارشد گوگل نمی‌تواند توضیح دهد.

«اریک اشمیت» (Eric Schmidt) و «جاناتان روزنبرگ» (Jonathan Rosenberg) در کتاب «گوگل چگونه کار می‌کند» (How Google Works) به تمامی سوالات بالا پاسخ می‌دهند.

 


روزنبرگ در سال ۲۰۰۲ میلادی به گوگل پیوست و مدیریت گروه محصول را به عهده گرفت. او که در این سمت بر طراحی، توسعه و تکامل محصولات گوگل نظارت داشت، به توسعه‌ی فرآیند استخدام‌های شرکت هم کمک می‌کرد و در تنظیم ارتباطات و امور بازاریابی گوگل نیز تاثیر بسیار زیادی داشت.

اشمیت در سال ۲۰۰۱، به گوگل پیوست. حضور او در گوگل که یک شرکت استارت آپی در سیلیکون‌ولی بود، کمک کرد تا این شرکت در عرصه‌ی فناوری به یک شرکت پیشگام جهانی تبدیل شود. او به عنوان رئیس اجرایی شرکت، مسوولیت امور خارجی گوگل را به عهده دارد. ایجاد همکاری‌ها و روابط گسترده‌ی تجاری، رهبری تفکر فناورانه، مشاوره دادن به مدیران عامل و رهبری ارشد کسب، از مسوولیت‌های او هستند. او در طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ به عنوان مدیر ارشد اجرایی گوگل مشغول به کار بود.

در حدود یک دهه پیش که اریک و جاناتان به گوگل پیوستند، شرکت گوگل به انجام کارها با شیوه‌ای متفاوت، معروف بود. این شیوه‌ی متفاوت، بازتابی از نحوه‌ی نگرش متفاوت به اصول، از طرف سرمایه‌گذاران شرکت، «لری پیج» (Larry Page) و «سرگی برین» (Sergey Brin) بود. اشمیت و روزنبرگ برای دستیابی به موفقیت دریافتند که راهی وجود ندارد جز بازآموختن هر چیزی که فکر می‌کردند در حوزه‌ی مدیریت و تجارت می‌دانند.

امروزه گوگل یک تمثال جهانی است که مرزهای خلاقیت را در زمینه‌های مختلف گسترش داده است. کتاب «گوگل چگونه کار می‌کند»، کتابی جذاب شامل درس‌هایی است که اشمیت و روزنبرگ در زمان شکل‌گیری گوگل امروزی آموخته‌اند. نویسندگان کتاب تشریح می‌کنند که چطور فناوری، تعادل قدرت را از سمت شرکت به مصرف‌کننده منتقل کرده است و اینکه در چنین چشم‌اندازی که مدام در حال تغییر است، تنها راه موفقیت، خلق محصولاتی برتر و جذب نسل جدیدی از کارکنان چندبعدی است که اشمیت و روزنبرگ، آن‌ها را خلاق‌های باهوش می‌نامند.

سرفصل‌های ارایه شده شامل فرهنگ سازمانی، استراتژی، هوش، تصمیم‌گیری، ارتباطات، نوآوری، فرآیند استخدام نیروی انسانی و… هستند.

اشمیت که اکنون در کرسی استادی دانشگاه مشغول به فعالیت است، در صفحه شخصی خود در گوگل پلاس نوشته است: “باعث خوشحالی من است که با همکاری جاناتان روزنبرگ درباره‌ی چگونگی کارکرد گوگل مطلبی را انتشار دهم. کتاب «گوگل چگونه کار می‌کند» یک راهنما برای شما درباره‌ی مدیریت کسب و کار در دنیای اینترنت است. پیشنهاد می‌کنم اخبار این کتاب را برای کسب یک بینش جدید و به عنوان مطلبی سرگرم‌کننده که در طول چند هفته آینده انتشار می‌یابد، دنبال کنید.”

جاناتان روزنبرگ، معاون ارشد شرکت گوگل هم نوشته است:

“هنگامی که من و اریک به گوگل ملحق شدیم موارد زیادی در تجارت بود که ما مجبور بودیم دوباره درباره تجارت و کسب و کار فرابگیریم. ما یاد گرفتیم آن چیزی باعث موفقیت گوگل شده است که ترکیبی منحصر به فرد از سیستم‌های هوشمند، یادگیری از اشتباهات و پذیرفتن راهکارهای بالقوه‌ی مهندسان است. کتاب «گوگل چگونه کار می‌کند» که حاصل کار من با اریک است، درباره‌ی همه آن چیزی است که ما خود یاد گرفته‌ایم و یا حداقل می‌توان گفت همه چیزی که به ما اجازه تقسیم آن با شما را داده‌اند.”


منبع : digikala

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد